Всеукраїнська програма освіти з демократичного громадянства "Демократична школа"(далі - Програма)

Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства, націлена на підтримку реформ з децентралізації та демократизації середньої освіти в Україні. Програма реалізується Європейським центром ім. Вергеланда та Міністерством освіти і науки України у співпраці з Радою Європи та за підтримки Міністерства закордонних справ Королівства Норвегія. Вона спрямована на підтримку демократизації та децентралізації середньої освіти в Україні, пропагування принципів Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства, прав людини та розбудову мережевих зв’язків між школами різних регіонів країни. Європейський центр імені Вергеланда – експертний центр Ради Європи у сфері освіти для демократичного громадянства, прав людини та міжкультурного порозуміння, заснований у 2008 році в Осло. Мета Центру – сприяти розвитку культури демократії та усталенню демократичних практик у суспільстві через освіту для демократичного громадянства і прав людини.

Програму адмініструє Європейський центр ім. Вергеланда у співпраці з партнерами через координаторів Всеукраїнської Програми, які працюють в Україні: Андрієм Донцем і Христиною Чушак.

У відкритому конкурсі прийняли участь 200 навчальних закладів з різних регіонів України. Були відібрані 32 шкільні команди, які пройдуть вступний тренінг у березні 2016 з демократичного розвитку школи, після чого з ними упродовж 2016-2017 навчального року працюватимуть експерти, які допоможуть їм здійснити оцінку потреб для демократичних змін у школі й надаватимуть підтримку у розробці та реалізації шкільних проектів, а також у налагодженні партнерства з громадою та співпраці між школами із різних областей України.

Команда нашої школи прийняла участь у конкурсі, пройшла відбір і стала учасницею Всеукраїнської програми овіти з демократичного громадянства "Демократична школа".

До складу команди входять: директор школи , вчитель історії Чут Н.В., член батьківського комітету Волобуєва І.П., головний спеціаліст УО Михайленко Л.В.

Директор школи 01 березня 2016 року взяла участь в урочистому відкритті Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства "Демократична школа", яке проходило в Міністерстві освіти та науки України та підписала Декларацію про співпрацю за Програмою.

Відкриття Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства «Демократична школа»

У відкритті Програми взяли участь Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України; Ана Перона-Ф’єльдстад, виконавчий директор Європейського Центру ім. Вергеланда (Норвегія); Тарас Кремінь, народний депутат України, голова підкомітету з освіти, Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти; представники Посольства Норвегії та офісу Ради Європи в Україні; українські та міжнародні експерти.

На конференцію були запрошені голови обласних департаментів освіти, представники інститутів післядипломної педагогічної освіти, директори шкіл-учасниць першого циклу Програми та підготовлені Програмою тренери. Для підтвердження вагомості намірів, під час конференції представниками Міністерства освіти і науки України та Європейського Центру ім. Вергеланда було підписано Меморандум про наміри.У ході конференції було наголошено на вагомості процесів демократизації у середній освіті, адже школа – це перша державна інституція, з якою має справу кожен громадянин. Відтак, важливо, щоб навчальний заклад не просто надавав теоретичні знання про те, що таке демократія, а навчав діяти у демократичній системі.

Кшиштоф Становський у своїй промові наголосив, що демократизація школи – це питання демократичного розвитку школи та доброї волі учасників навчально-виховного процесу. Розповів про позитивні ефекти, які мала децентралізація на якість польської середньої освіти (Польща вийшла у європейські лідери за показниками освітніх досягнень учнів). Мажена Рафальська підкреслила вагу Ради Європи у посиленні ролі освіти для демократичного громадянства та прав людини у навчально-виховному процесі. Про можливості демократизації шкільного врядування та посилення демократичної культури у школі дискутували учасники круглого столу, які представляли українські педагогічні вищі навчальні заклади, систему інститутів післядипломної педагогічної освіти, батьківські організації та школи. На завершення конференції школи-учасниці підписали Декларацію про співпрацю за Програмою. Загалом очікується, що участь у Програмі візьме 120 шкіл з усіх областей України. Навчанням буде охоплено близько 480 осіб: директорів шкіл, учителів, представників громадських організацій та місцевої влади.

Щороку відбуватимуться тренінги, які супроводжуватимуться консультаціями, у школах упродовж навчального року проходитимуть семінари. До планування та реалізації демократичних змін у навчальному закладі залучатимуться представники адміністрації, педагогічних колективів, учні, батьки та місцеві громади. Напередодні, 24-29 січня 2016р., відбувся тренінг для 30 тренерів Всеукраїнської мережі консультантів Програми

Команда нашої школи взяла участь у першому тренінгу 2-5 березня 2016 року, який відбувся у місті Києві. На ньому були присутні 8 команд з Чернігівської, Сумської, Черкаської, Полтавської, Донецької, Луганської та Харківської областей.

/Files/images/DSC00986.JPG

Після тренінгу з командою упродовж 2016 – 2017 навчального року працюватимуть експерти, які допоможуть нам здійснити оцінку потреб для демократичних змін у школі й нададуть підтримку у розробці та реалізації шкільних проектів, а також у налагодженні партнерства з громадою та співпраці між школами із різних областей України.

/Files/images/IMG_2647.JPG

Програма спрямована на поглиблення культури демократії у школі шляхом підтримки демократизації та децентралізації шкільного врядування, пропагування державно-громадського партнерства і розвитку демократичного середовища у школі, а також сприяння побудові навчально-виховної роботи на принципах освіти з прав людини та демократичного громадянства (ОДГ/ОПЛ). Структура Програми націлена на поглиблення суспільної єдності та діалогу між різними регіонами України через налагодження партнерських зв’язків між школами.

Очікувані результати Програми:

  • школи, котрі беруть участь у програмі, розпочали демократичні трансформації;
  • адміністрація шкіл, учителі, учні та батьки залучені до реалізації шкільних проектів;
  • розроблена, опробована та оцінена модель розвитку демократичної культури у школах України. Видано посібник із розвитку демократичної культури в школі;
  • сформована мережа тренерів з освіти для демократичного громадянства та прав людини, підсилено інституційну платформу з освіти для демократичного громадянства та прав людини;
  • встановлені партнерські відносини між школами з різних областей України

Концептуальні засади програми

З метою розвитку демократичної культури в школі Програма передбачає дії в трьох напрямках:

  • демократичне шкільне середовище та демократичне врядування
  • підходи ОДГ/ОПЛ в навчально-виховному процесі
  • співпраця та партнерство з громадою (в т.ч. органами місцевого самоврядування)
Кiлькiсть переглядiв: 549