Рекомендації для батьків

Як оптимально організувати дистанційне навчання дитини

В умовах військового стану більшість дітей перебуває у стані стресу чи тривоги.

Стрес - несприятливий грунт для розвитку. І щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропоную звернути увагу на наступні пункти:

1. СКЛАСТИ ЧІТКИЙ РОЗКЛАД/РЕЖИМ

Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на чільне місце і постарайтеся дотримуватися режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо)

Режим створює зону безпеки та позитивно позначається на нервовій системі дитини.

2. ОРГАНІЗУВАТИ РОБОЧУ ЗОНУ

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Всі зайві і відволікаючі очі дитини предмети, рекомендую прибрати.

Також, на працездатність дитини впливає світло. Яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

3. ОРГАНІЗУВАТИ ФОРМУ

Дитина не повиненна сидіти в піжамі. Віна і так займається вдома (а будинок не асоціюється з навчальною діяльністю у дітей, більше з відпочинком).

Учневі буде набагато простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (що асоціюється з навчанням) одяг.

4. РОБИТИ ПЕРЕРВИ

Фокус уваги школяра на відеоконференції/уроці 20 хвилин. Не більше.

Дитина прикладає чимало зусиль, щоб сконцентруватися і зрозуміти, що їй там на зворотньому боці екрану намагаються донести.

Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, щоб діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах).

Приступати до виконання домашньої роботи рекомендую не раніше, ніж через годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.

5. ЗАОХОЧУВАТИ СПІЛКУВАННЯ З ОДНОЛІТКАМИ

Провідна діяльність середніх і старших школярів - це спілкування. Та й в цілому школярі (в тому числі і молодші) звикли проводити багато часу в колективі, спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.

Заохочуйте спілкування, розмови, ігри онлайн з однокласниками.

6. ЗНИЗИТИ ОЧІКУВАННЯ І ВИМОГИ

Умови навчання, війна, страхи і тривога, все це заважає дитині розуміти і вчитися як раніше. Тому, якщо ви помітили, що оцінки і успішність вашого сина/дочки погіршилася - не лайте, не тисніть, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію.

Адже це може бути одним з ознак стресу, і дитина потребує допомоги, підтримки та відкритого діалога з батьками.

Якщо ми будемо вимагати тільки позитивних оцінок - це посилить тривогу дитини і наші з стосунки погіршаться.

7. МОТИВУВАТИ І ЗВЕРТАЙТЕ УВАГУ НА УСПІХИ

Не змушуйте дитину, а мотивуйте її. При цьому не забувайте відзначати її успіхи, і якщо порівнюєте, то тільки з самою собою.

Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.


Як допомагати дитині з виконанням домашніх завдань в умовах дистанційного навчання

1. Важливо мати особисті інтереси, не пов’язані з дитиною для відновлення власного ресурсу

2. Зберігайте спокій. Агресивні, злі, дратівливі батьки не в змозі допомогти дитині. Освоюйте навички саморегуляції свого емоційного стану: дихальні вправи, рахунок до 10, релаксаційні вправи тощо.

3. У сучасних дітей через гаджети, інформаційну перенасиченість процес самоорганізації запізнюється. Прийміть той рівень самоорганізації, на якому знаходиться ваша дитина.

4. Допоможіть дитині структурувати навчання. Коли дитина бачить багато завдань (більше 8), у неї часто починається паніка, їй легше взагалі все закрити. Складіть із дитиною план: ти починаєш з оцього, потім робиш це. Дитину будь-якого віку навчайте розбивати велике завдання на маленькі частини.

5. Допоможіть дитині обрати,з якого завдання почати – простого чи складного. Це залежить від того, як ваша дитина «вступає в діяльність». Якщо дитина активно «входить» в урок, але й швидко втомлюється; схоплює інформацію миттєво, але може не довго її пам’ятати, то необхідно складне давати на початку, а після уроку робити зарядку.

Якщо дитина «вмикаються» не так швидко, але витримують триваліше навантаження, то треба на розгін давати легші завдання, а складні — потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику, якщо вона їх не відволікає, а також робити перед уроком зарядку.

6. Залучайте в навчання м’яко, із повагою до кордонів дитини, без примусу. Маємо пам’ятати, що в кожної людини є інерція. Коли маленька дитина грається, а вже треба сідати за уроки — допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який покличе до навчання. Можна просто сказати: «За 10 хвилин сідаємо за уроки». Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини.

7. Обговорюйте з дитиною, чи потрібна їй допомога, яка і кого саме з батьків. А потім – що вдалося, що ні і чому саме.

8. Пам’ятайте, що не потрібно робити за дитину завдання. Але деяким дітям важливо, щоб батьки були в кімнаті, коли вони вчаться. Можна займатися своїми справами, аби були присутніми. Час від часу можна підходити до дитини, питати, як справи, підтримувати її, прикладаючи руку до місця підтримки — між лопатками на спині. Це таємне місце підвищення самооцінки, додавання сил.

9. Створіть з дитиною ігрове середовище. Можна озброїтися чарівною паличкою, якою торкатися лоба дитини і казати: «Ти з усім впораєшся». Чарівний будильник, що позначає початок і кінець занять. Не завадить знайти для дитини чарівний камінець мудрості — ну, і для себе принагідно.

10. Застосовуйте метод «зеленої ручки» — помічайте й зауважайте не недоліки, а успіхи. Дитина перебуває в напрузі, тож маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре.

11. Намагайтеся наповнювати день різноманітними заняттями, не перетворюйте його для дитини на суцільне виконання домашніх завдань. Школа — це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того почуваються без вини покараними, і для нас важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.


Кiлькiсть переглядiв: 218